سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله زهکش-مزایا لوله زهکش

 

لوله زهکش:

چرا به یک لوله زهکش نیاز داریم و برای مقابله با چه مشکلاتی کمک می کند؟ یک سیستم زهکشی خوب به شما امکان می دهد هم خود خانه و هم منطقه اطراف را از بسیاری از مشکلات نجات دهید. ابتدا سطح رطوبت خاک کاهش می یابد. رطوبت بالا یک میکروکلیم ناخوشایند در خانه ایجاد می کند و معمولاً منجر به یخ زدن دیوارها، تشکیل کپک هایی می شود که مبارزه با آن ها بسیار دشوار است. ثانیاً خطر آبگرفتگی زیرزمین ها و سرداب ها و همچنین آبگرفتگی پی خانه و فرونشست و تخریب آن از بین می رود. ثالثاً غرقابی خاک متوقف می شود که منجر به پوسیدگی سیستم ریشه گیاهان زراعی و مرگ آن ها می شود. با رطوبت بیش از حد در خاک، ترکیب شیمیایی آن می تواند به طور قابل توجهی تغییر کند و تمام میکرو فلور مفید می توانند بمیرند. چهارم، زهکشی در امتداد لبه های پیاده روها یا مناطق تفریحی از تشکیل یخبندان یا یخ جلوگیری می کند  . برای اینکه سیستم زهکشی بتواند سریع و قابل اعتماد با تمام وظایف ذکر شده کنار بیاید، استفاده از لوله های زهکش با کیفیت بالا برای ایجاد آن بسیار مهم است. تفاوت اصلی آن ها با سیستم های فاضلاب معمولی وجود دهانه های ویژه ای است که امکان برداشت آب از خاک را فراهم می کند. لوله های زهکش وظیفه جمع آوری، فیلتر کردن و تخلیه زمین، باران و آب ذوب خارج از سایت را بر عهده دارند. قطر لوله ها مطابق با خصوصیات فردی سایت تعیین می شود، اما چندین الزام کلی برای لوله های زهکش خوب وجود دارد:

استحکام مکانیکی کافی برای تحمل فشار خاک و حرکات فصلی

توانایی تامین جریان آزاد آب در هر مقدار

صاف ترین سطح داخلی

مقاومت در برابر درجه حرارت بالا

مقاومت در برابر فشار داخلی آب

انواع لوله زهکش:

لوله زهکش بر اساس یک طرح از پیش توسعه یافته کل سیستم زهکشی گذاشته می شوند. حداقل شیب لوله زهکش طبق قوانین ساختمانی برای خاک های رسی 3 میلی متر، برای خاک های شنی 5 میلی متر در هر متر خطی است. اما در عمل برای اطمینان از جریان آب معمولاً شیبی از 5 تا 10 میلی متر در هر متر خطی ایجاد می شود.

انواع مختلفی از طبقه بندی لوله های زهکشی بسته به ویژگی انتخاب شده وجود دارد.با توجه به ساختار آن ها، لوله ها را می توان به یک لایه و دو لایه تقسیم کرد. لوله تک لایه دارای سطح صاف یا موجدار برای افزایش استحکام، انعطاف پذیری و افزایش سطح زهکشی است. لوله های زهکش دولایه با پوسته بیرونی موجدار و دیواره داخلی صاف مدرن ترند. به لطف او است که سرعت جریان آب به طور قابل توجهی افزایش می یابد و نفوذپذیری خود لوله افزایش می یابد. پوسته بیرونی مقاومت لوله زهکش را در برابر تغییر شکل های ضربه ای افزایش می دهد. لوله های دولایه ظرفیت خود تمیز شوندگی و خشک شدن آب بالایی دارند و شیب مورد نیاز خط زهکشی را به خوبی حفظ می کنند.با توجه به نوع ساخت، لوله های زهکش به دو دسته انعطاف پذیر و صلب تقسیم می شوند. لوله های زهکش انعطاف پذیر از پلیمرها ساخته می شوند. آن ها را می توان در سیستم های زهکشی بدون استفاده از عناصر انتقال استفاده کرد، اما باید به خاطر داشت که این شکل پارامترهای سختی حلقه را کاهش می دهد. لوله‌های زهکش انعطاف‌پذیر معمولاً برای نصب سطحی استفاده می‌شوند، اما لوله‌های دولایه می‌توانند برای نصب عمیق نیز استفاده شوند. لوله های انعطاف پذیر در کلاف های 40-50 متری به مصرف کننده عرضه می شود.

لوله پلی اتیلن برای زهکشی:

لوله پلی اتیلن مدرن ترین و محبوب ترین نوع لوله های زهکش در ساخت و ساز خصوصی. آن ها ممکن است سوراخ داشته باشند یا نداشته باشند لوله های پلی اتیلن بسیار سبک وزن هستند، دارای بالاترین سطح سختی حلقه هستند که به همراه سهولت نصب و کیفیت فیلتراسیون، آن ها را برای استفاده در سیستم های زهکشی خانگی بهینه می کند. عمر مفید چنین سیستم زهکشی می تواند بیش از 50 سال باشد.لوله هایپلی اتیلن فشار قوی به عنوان ماده ای برای ساخت آن ها استفاده می شود. لوله ها دارای مقادیر سختی بسیار خوبی هستندکلاس SN4 و SN8. با توجه به استحکام آن ها، می توان آن ها را نه تنها در سیستم های زهکشی سطحی، بلکه در سیستم های عمیق تا 10 متر استفاده کرد. لوله هایپلی اتیلن می توانند تک لایه و دو لایه باشند. امکان داشتن سوراخ و فیلتر وجود دارد. لوله های بدون سوراخ معمولا سطح بیرونی صافی دارند. قطر لوله هایپلی اتیلن از 50 تا 700 میلی متر است. لوله های کاروگیت به صورت کلاف، لوله های صاف در طول تا 6 متر روان عرضه می شوند.

لوله پی وی سی:

لوله های پی وی سی اغلب از این نوع لوله ها برای نصب سطحی استفاده می شود. کلاس سختی حلقه آن ها می تواند متفاوت باشد، از SN2 تا SN16، قطر - از 50 تا 300 میلی متر. لوله های پی وی سی بصورت موجدار تک لایه بدون سوراخ یا همراه با آن تولید می شوند. لوله های انعطاف پذیر در کویل های 50 متری، لوله های صلب،در مقاطع 6 و 12 متری عرضه می شوند. نصب لوله های پی وی سی بسیار ساده است، اما نیاز به آماده سازی اولیه دارد،قرار دادن کوسن های سنگ خرد شده و ژئوتکستایل.لوله های از پلی اتیلن کم فشار مطابق با GOST 16338-85 و پلی اتیلن کم فشار مطابق با GOST 163337-83 و همچنین از پلی وینیل کلرید مطابق با GOST 32413-2013 ساخته شده اند.

قوانین سیستم زهکشی: آنچه که بدون آن نمی توانید انجام دهید:

در یک سیستم زهکشی موثر، علاوه بر استفاده از لوله های باکیفیت برای زهکشی،لوله زهکش طوفانی نیز نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. آنها به منظور کاهش اثرات مضر اضافی بارندگی جوی بر ساختمان ها و مکان به طور کلی ضروری هستند. خروجی های آب باران، به عنوان یک قاعده، بخشی از شبکه زهکشی عمومی هستند، اما لوله های آنها نه در زیر زمین، بلکه روی سطح قرار دارند و دارای خروجی به یک کانال زهکشی مشترک برای آب های زیرزمینی اضافی هستند. لوله های زهکش طوفان باید در برابر درجه حرارت مقاوم باشند، بنابراین، در صورت لزوم، آن ها را با کمک مواد ویژه عایق بندی می کنند. اطمینان از نفوذپذیری خوب آب یکی دیگر از الزامات هم برای زهکشی طوفان و هم برای کل سیستم زهکشی به عنوان یک کل است. ورود زباله ها به لوله ها یا کانال ها یا گل و لای کردن آن ها از طریق سوراخ ها منجر به تشکیل شاخه ها و کاهش راندمان زهکشی می شود. برای جلوگیری از این امر، لوله های زهکشی مجهز به فیلتر هستند. نقش آن ها توسط پارچه های نبافته ویژه ای بازی می شود که بیرون لوله را در بر می گیرد. همانطور که گفته شد موثرترین فیلتر است که دارای ضریب فیلتر حدود 700 میکرون است. مواد برای ساخت می تواند نخ های پلی استر یا پلی پروپیلن باشد. لوله زهکش در برابر تأثیرات محیطی مقاوم است و برای جوندگان و حشرات جذاب نیست. هنگام انتخاب پارچه فیلتر، باید به تراکم آن توجه کنید: شاخص بهینه برای سیستم زهکشی در سطح خاک 150 گرم در متر مکعب است، برای مناطق زیرزمینی 200 گرم در متر مکعب، و برای مناطق با مشکل. خاک 300 گرم در متر مربع. ویژگی مهم دیگر ظرفیت انتقال رطوبت است. اگر لوله زهکش رطوبت خود را حفظ کنند، مانند پارچه الیاف پلی استر، نمی توان از آ نها در سیستم زهکشی استفاده کرد. هنگام تجهیز لوله زهکش، کارشناسان توصیه می کنند از یک لوله زهکش با پیوند حرارتی استفاده کنید که در برابر گل و لای بهتر مقاومت می کند. اغلب از لوله های زهکش  ساخته شده از تک رشته ها استفاده می شود که با رنگ ایده آل سفید بوم قابل تشخیص است لذا  بسیار مهم است که تأثیر احتمالی آن ها بر یکدیگر در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، عمق پی ریزی مکان های جانبی در کنار خانه اصلی می تواند منجر به تجمع آب های زیرزمینی شود و خطرات سیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اما در برخی موارد می توان سیستم زهکشی را در همان ابتدای کار ساخت و ساز گذاشت. اجازه دهید شرایطی را فهرست کنیم که ایجاد یک سیستم زهکشی قبل از پی ریزی فونداسیون توصیه می شود.

 

مزایای لوله زهکش:

اهمیت لوله های زهکش زیرزمینی و کاربرد آن ها:

اکثر صاحبان خانه در مورد ساخت یک خانه جدید هیجان زده می شوند اما توجه زیادی به نصب یک سیستم زهکشی زیرزمینی با کیفیت خوب ندارند. با این حال، این می تواند منجر به نشتی و سایر مسائل در آینده شود که می تواند هزینه های تعمیرات را بیشتر افزایش دهد. انتخاب لوله های زهکشی زیرزمینی با کیفیت در حین بازسازی خانه ها برای محافظت از سلامت عزیزان شما مهم است. یک سیستم زهکشی کاربردی مسئول دفع زباله های خطرناک است که برای حفظ بهداشت خانه شما ضروری است. یک سیستم زهکشی زیرزمینی باید به گونه ای ساخته شود که دور از دید باقی بماند و بوی بد منتشر نکند. این لوله ها به طور گسترده در فضاهای مسکونی و تجاری که کنترل فاضلاب حیاتی است استفاده می شود.

به جمع آوری آب اضافی باران کمک می کند:

لوله زهکش زیرزمینی خطر سیل آب در ملک شما را به حداقل می رساند. اگر یک مخزن جمع آوری آب در خانه خود دارید، احتمال پر شدن آن در هنگام باران شدید وجود دارد. سپس آب اضافی می تواند از طریق سیستم زهکشی عبور کند که سپس از طریق لوله های زیرزمینی به مناطق جمع آوری آب بزرگتر منتقل می شود. سیستم زهکشی زیرزمینی اطمینان حاصل می کند که فاضلاب از محل خارج می شود که خطر آلودگی آب را بیشتر کاهش می دهد. بهترین لوله ها برای ساخت سیستم زهکشی زیرزمینی قوی لوله های پلی اتیلن و پی وی سی هستند.

 ظاهر ملک را بهبود می بخشد:

یک سیستم زهکشی باز می تواند ناخوشایند به نظر برسد و ظاهر کلی خانه شما را خراب کند. اگر بخواهید ملک را بفروشید، چنین شرایطی ممکن است مانع شما شود. حتی اگر خریدار داشته باشید، ممکن است قیمت منصفانه ای برای ملک دریافت نکنید. سیستم زهکشی زیرزمینی به ملک شما ظاهری منظم و کامل می بخشد. عمدتاً از لوله های پلی اتیلن برای ساخت سیستم زهکشی زیرزمینی استفاده می شود.

خطر فرسایش خاک را به حداقل می رساند:

اگر کسی هستید که عاشق باغبانی هستید، سیستم زهکشی زیرزمینی مزیت بزرگی به شما می دهد. لوله های زهکش زیرزمینی تضمین می کند که آب به باغ شما تخلیه نمی شود. با یک سیستم زهکشی باز، آب باران استخرهایی در باغ ایجاد می کند که بعداً به یک توده گل آلود تبدیل می شود. با تجمع آب در باغچه گیاهان نه تنها می میرند بلکه آب اضافی نیز می تواند باعث فرسایش خاک شود.

خطر آسیب به اموال را کاهش می دهد:

با استفاده از یک لوله زهکش باز می تواند خطرات ایمنی جدی ایجاد کند زیرا تجمع آب در سراسر خانه می تواند به اموال، ماشین آلات یا سایر اشیایی که با آن ها در تماس است آسیب برساند. اگر آب با سیم های باز یا تیرهای اطراف تماس پیدا کند، می تواند تهدید کننده زندگی باشد. لوله های زهکش زیرزمینی اطمینان حاصل می کند که آب اضافی به خارج از محل منتقل می شود تا کسی تحت تأثیر منفی قرار نگیرد.

مواد سمی و موجودات بیماری را از بین می برد:

اگر در اطراف یک آب زندگی می کنید، باران های شدید می تواند منجر به سیل شود. این سیل می تواند آب آلوده را وارد خاک و اطراف خانه شما کند که می تواند برای شما مضر باشد. سیستم زهکشی زیرزمینی مواد سمی و ارگانیسم های بیماری را با تخلیه آن ها از طریق کانال ها حذف می کند. برای اطمینان از دوام بیشتر سیستم های زهکشی زیرزمینی می توان از لوله های فوم کور استفاده کرد.

گروه صنعتی و تولیدی سازآب:

گروه صنعتی و تولیدی سازآب تولید کننده انواع لوله زهکش با بهره گیری از بروز ترین دستگاه ها و خط تولید مجهز و مطابق با استاندارهای اولیه و با به کارگیری از مرغوب ترین مواد اولیه با کیفیت ترین لوله زهکش را تولید و طراحی می نماید.برای اصلاع بیشتر از لوله زهکش و نحوه تولید لوله زهکش،و همچنین برای اطلاع از قیمت لوله زهکش و ثبت سفارش می توانید به سایت لوله زهکش سازآب یا با شماره تماس های 02188571656- 09123837042 تماس حاصل فرمایید.